Moje stranky o kaprarine

datum:4.1.2007 14:13:23
Magické Jaro

Duben
První letošní výpravu jsme s kamarádem Radkem naplánovali na Velikonoce. Velké naděje jsme si nedávali, šlo nám spíš o to, být po dlouhé zimě zase u vody. Opět jsme potřebovali zažít tu neopakovatelnou atmosféru kaprařské výpravy, se vším co k ní patří. Jako náš cíl jsme si vybrali jednu jihočeskou přehradu. Bohužel už od začátku nám nepřálo počasí. Vytrvalý déšť a stoupající voda nás hned druhý den donutili změnit místo. Slibně vypadající místo na přítoku jsme vyměnili za místo, kde přehrada dosahovala šířky již 200 metrů a voda nestoupala tak rychle. I tak jsme se ještě během dvou dnů posunovali po břehu a couvali před stoupající vodou. Přestože jsme neměli za 3 dny záběr, užili jsme si pohodové dny v krásné jarní přírodě. Hodně našich debat se točilo kolem další akce, kterou jsme plánovali na začátek května. Měli jsme v úmyslu lovit na Novomlýnské nádrži a to přibližně 7 – 10 dnů. Hlavní věc, na které jsme se oba shodli, bylo neuspěchat termín odjezdu. Zima byla letos tuhá a dlouhá a proto jsme nechtěli plánovat žádný pevný termín, ale spíš sledovat zpávy o zvýšené aktivitě kaprů.
Květen
V prvních květnových dnech odjelo několik našich známých na Pálavská jezera. Zprávy od nich nebyly vůbec potěšující. Břehy prý jsou plné rybářů a kapři zatím neberou. Nikam zatím nechvátáme a rozhodujeme se čekat a vyjet až ve správný okamžik. Květen je v tomto ohledu velmi zrádný měsíc. Buďto přijedete moc brzo a aktivita ryb je slabá nebo naopak pozdě a kapři už se třou. Asi v polovině května mám pro Radka špatnou zprávu ohledně mého volna na ryby. O 7 – 10-ti dnech si můžu nechat jenom zdát. Vypadá to maximálně na prodloužený víkend. Zvažujeme jestli má cenu jet na 4 –5 dnů přes celou republiku a jestli by nebylo lepší zkusit lovit na řece. Průtok ale není zdaleka ideální, neboť na horách stále odtává sníh. Po krátkém telefonátu na Moravu je rozhodnuto. Jeden známý mi řekl doslova : “Kapři neberou, ale pokud má někdo záběr, tak je to slušná ryba“ a dodal “už se tu chytly dvě dvacítky.“ Po tom co nám řekl jsme okamžitě přestali vymýšlet jiná řešení a definitivně jsme se rozhodli vyjet na naši nejkratší výpravu na Nové Mlýny. Narychlo jsme nakouleli boilies ve dvou příchutích, a to Oliheň a Frankfurtská klobása. Já ještě navíc pár kilo bez esence, vše na směsích z rybích mouček. Po příjezdu k nádrži jsme zamířili do oblasti, kde jsme již vloni ulovili několik pěkných kaprů. Zvláště Radkovi se zde dařilo při podzimní výpravě, kdy ulovil několik kaprů mezi 10-18 kg. Místo na chytání jsme vybrali stranou od ostatních rybářů, aby byl na vodě i na břehu co největší klid. Ještě večer jsme vybraná místa trochu prokrmili boiliesem a Halibut peletami.Velké iluze jsme si nedělali, neboť se blížilo období tření. Opak byl pravdou a to, co se začalo dít druhý den ráno, patří spíš do oblasti kaprařské sci-fi. Ráno za svítání mi přišel záběr na pravý prut a po 15-ti minutovém souboji skončil v podběráku velký šupináč. Váha nám ukázala rovných 19 kg!!! Ještě jsme se ani nestačili probrat z euforie a Radek má také záběr, který proměnil v dalšího úžasného kapra s váhou 20,6 kg. Ještě dopoledne jsem měl další záběr a zdolal jsem bojovného šupináče, který vážil 16,4 kg. Večer jsme vyndali z potoka chlazené šampaňské a trochu to oslavili. Další den byl klid, zabral pouze jeden, asi 7 kg kapr a několik velkých jesenů, kteří na našich krmných místech začali nacházet snadný zdroj potravy. Následující den asi v 7.30 měl Radek nenápadný záběr. Swinger se mu přilepil pouze pod prut a po záseku konstatoval, že to bude asi nějaká “šedesátka“. Pro jistotu jsme vyjeli na vodu člunem, neboť jsme nechtěli riskovat ztrátu ryby ve větvích kousek od břehu. Po chvíli skončilo v podběráku další “mušovské monstrum“. Kapr se tentokrát vzdal skoro bez boje. Na břehu zjišťujeme, že má 21,5 kg a 103 cm!!! Další den se karta obrátila a během jedné hodiny neproměňujeme tři pěkné záběry. Dvě ryby jsme vypnuli a jedna se zbavila montáže v potopených stromech. Následují už jen dva kapři kolem 7 – 8 kg a pak jeseni, jeseni a zase jeseni. Celkově máme od jesenů asi 50 záběrů, ale nám to nevadí a užíváme si zbytek výpravy. Boilies jsme použili vlastní výroby na bázi rybích mouček s mořskými extrakty, já bez esence 24 mm, Radek s esencemi Ultra oliheň a Ultra frankfurtská klobása od firmy Mikbaits velikost 20 mm. Úspěšné koncové montáže byly sestaveny z háčku Korda WideGape vel. 6 + šňůrka Korda Hybrid 20 lb a Ashima C410 vel. 4 + šňůrka Expert 25 lb od J. Těšínského. Co dodat na závěr. Snad jen to, že jsme byli ve správnou dobu na správném místě a že jsme dokázali využít zvýšené aktivity velkých kaprů, kteří se evidentně krmili před třením. Škoda promarněných záběrů a toho, že jsme nemohli zůstat o dva až tři dny déle. I tak jsme odjížděli maximálně spokojeni a těch několik květnových dnů se natrvalo zapsalo hluboko do našich myslí.